کد مطلب:162882 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:250

زیانهای رها کردن اسلام
معنای عمل نكردن به احكام اسلامی كه امام حسین علیه السلام به خاطر آن شهید شدند و مسلمانان هر ساله از فداكاری های ایشان ذكر و یاد می نمایند، این نیست كه مسلمانان آخرت خود را با عمل نكردن به اسلام از بین برده اند، بلكه آنها قبل از خسارت در عالم آخرت در همین دنیا ضرر كرده اند چنانچه مسلمانان مدّت زیادی است كه یك وجب به زمین هایشان اضافه نكرده اند با علم به این كه از همان اوّل كه اسلام به دست آنها رسید روز به روز زمین های مسلمین زیاد می شد.

همان طور كه خداوند تبارك و تعالی در قرآن می فرماید: «خداوند شما را وارث سرزمین و شهرها و اموال آنها كرد و نیز سرزمینی را كه هیچ كس بر آن قدم ننهاده و تجاوزی در آن نكرده نصیب شما فرمود.» [1] .

و نیز تعداد مسلمان در همان اوایل زیاد می شدند همان گونه كه فرموده است : «و می بینی ای رسول ما! كه مردم دسته دسته در دین خداوارد می شوند.» [2] .

بلكه در این اواخر برعكس عمل كرده اند و كشور اسپانیا و فلسطین و قسمت هایی از هند با اینكه شعار آنها اسلام بوده و دم از دین و آیین می زدند در همان وقت ندای بت پرستی از آنها به گوش می رسید همان طور كه از سكّه های آنها نمایان است .

و نیز افراد بسیاری زیانكار شده ، عدّه ای به دین مسیح و عدّه ای به كمونیست و دیگر ادیان و مذاهب گرایش پیداكرده اند. و محدود شدن زمین ها و كم شدن تعداد مسلمانان فقط به خاطر آن است كه آنها احكام دین خود را ترك كرده اند و علوم و مهارت ها از دست آنها بیرون رفته و به دیگران منتقل شده ، آیا برق ، رادیو، تلویزیون ، اتومبیل ، قطار، هواپیما، اینترنت ، ماهواره ، سفینه های فضایی ، تلفن ، تلكس ، فاكس و هزاران هزار چیز دیگری كه امروزه تولید شده همه ازاختراعات غیر مسلمانان نیست ؟ آیا نباید مسلمانان حدّاقل در یكی از این موارد سهمی داشته باشند؟

آنقدر آنان از تمدّن دورند كه حتّی بعضی از نویسندگان آنها را مهمانان تمدّن می نامند زیرا در تمدّنی زندگی می كنند كه از خودشان نیست و نتیجه تلاش دیگر ملّت هاست به حدّی كه حتّی تاریخ برای غیر آنها ثبت شده و امروزه می گویند: «ما وارد هزاره سوم شدیم » كه تاریخ مسیحیان است و اصلاً ربطی به مسلمین ندارد.


[1] (وَأَوْرَثَكُم ْ أَرْضَهُم ْ وَدِيَارَهُم ْ وَأَمْوَالَهُم ْ وَأَرْضاً لَم ْ تَطَئُوهَا) «احزاب : 27».

[2] (وَرَأَيْت َ النَّاس َ يَدْخُلُون َ فِي دِين ِ اللَّه ِ أَفْوَاجاً) «نصر: 2».